Handelsbedingungen
INKPARTNER ApS
Selskabsnavn: INKPARTNER ApS
Adresse: Ellegårdsvej 36, 6400 Sønderborg, Danmark
Tlf. nr.: 71 96 14 40
E-mail: salg@inkpartner.dk
Web: https://www.inkpartner.dk
CVR nr.: DK43080423
# Persondatapolitik
INKPARTNER behandler personoplysninger med det formål at kunne levere varen til kunden, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende købet. Behandlingen sker efter reglerne i Persondatapolitikken for INKPARTNER webshop. Heri kan der bl.a. læses om, hvordan personoplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder man har som registreret kunde eller gæst.
# Indgåelse af aftale
Der er først indgået en juridisk bindende aftale mellem kunden og INKPARTNER, når der er modtaget en faktura pr. e-mail. Indtil fakturaen er afsendt forbeholder INKPARTNER sig ret til, enhver tid at annullere ordren. Såfremt en ordre bliver annulleret, f.eks. grundet en udsolgt vare, prisfejl eller fejl i produkttekst, vil man blive underrettet pr. e-mail eller telefon.
# Priser
Alle priser på webshoppen angives inklusive moms og afgifter, told mm. Ordrer som sendes uden for EU fratrækkes den danske moms efter ordren er godkendt, ligeledes for EU momsregistrerede virksomheder.
# Betaling
For at handle hos INKPARTNER skal man være fyldt 18 år, og være i besiddelse af et gyldigt betalingsmiddel som vi accepterer. De tilbudte betalingsmuligheder er
- Visa/Dankort
- MasterCard
- Maestro
- MobilePay
- PayPal
- Bankoverførsel
- EAN/FAKTURA
Efter ordreafgivelse, bliver der automatisk fremsendt en ordreregistrering via e-mail, såfremt der er angivet en korrekt e-mailadresse. Ønskes dokumentation straks efter køb, kan bekræftelsessiden udskrives eller ordrenummer noteres. Ordreregistreringen kan gensendes pr. e-mail ved henvendelse til kundeservice. Der fremsendes yderligere en elektronisk faktura, efter ordren er afsendt, enten pr. e-mail eller EAN lokationsnummer (typisk for offentlige virksomheder/institutioner).
# Betaling med betalingskort:
Betales der med betalingskort er man som slutkunde, altid sikret mod misbrug, da der er mulighed for at afvise en gennemført betaling via egen bank, hvis der er tale om misbrug. Privatkunder har ingen selvrisiko i tilfælde af kortmisbrug i en webshop, der benytter SSL kryptering og 3D-Secure (2-faktor godkendelse) i sit betalingssystem, hvilket INKPARTNER naturligvis gør. Dermed er man faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor der er en selvrisiko, hvis betalingskortet misbruges ved brug af pinkoden.
Data der indtastes i forbindelse med køb, som gennemføres med betalingskort, sendes krypteret direkte til betalingsudbyderen. Hverken INKPARTNER eller andre har mulighed for at læse eller gemme kortdata.
Beløbet for ordre trækkes først, når varerne sendes fra INKPARTNER. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end der er godkendt ved købet. Såfremt der er behov for ændringer af ordren til større beløb, skal der foretages en ny betaling, kontakt kundeservice ved behov.
# Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort som VISA/Mastercard eller Mobilepay, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil et af følgende punkter gennemføres:
1) INKPARTNER hæver beløbet når ordren sendes.
2) Pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder, f.eks. ved annullering af ordre.
INKPARTNER accepterer både MasterCard og VISA-kort hvor ordrebeløbet som udgangspunkt, vil være reserveret i 30 dage af kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
# Forudbetaling med bankoverførsel eller kreditaftale:
Det er muligt at betale via bankoverførsel ved at vælge ”Forudbetaling” på betalingssiden. Bemærk dog at ordren ikke vil blive sendt før den fulde betaling er modtaget, og at man med en bankoverførsel ikke vil være beskyttet af indsigelsesordningen, som ved betalingskort. For erhvervskunder kan det være en mulighed at opnå en kreditaftale, kontakt kundeservice for info forud købet.
# Levering
INKPARTNER benytter GLS og PostNord som primær fragtleverandør til forsendelser i Danmark og resten af Norden. Ved større forsendelser benyttes normalvis Jetpak eller leverandørens transportør. Til udenlandske forsendelser benyttes bl.a. DPD og DHL som transportør. Leveringstiden er typisk fra arbejdsdag til arbejdsdag ved ordrer udelukkende med lagervarer. Den forventede afsendelsestid fremgår på de enkelte produktsider i forbindelse med prisen og i indkøbskurven. Ved forlænget leveringstid eller forsinkelser vil INKPARTNER som normal praksis informere kunden herom.
Den endelige fragtpris beregnes i forbindelse med gennemførsel af købet, hvor der oftest er mulighed for at vælge imellem flere forsendelsestyper.
# Fortrydelse
Private forbrugere tilbydes 30 dages fortrydelsesret hos INKPARTNER. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hele ordren er modtaget, eller den sidste varer i ordren er modtaget.
Såfremt købet fortrydes, skal man inden 30 dage fra modtagelse give INKPARTNER meddelelse herom. Fortrydelse kan ske via retursystemet, eller ved kontakt til kundeservice. Skulle der være udfordringer med dette, så kan man som sidste instans benytte standardfortrydelsesformularen fra e-handelsfonden, men førstnævnte giver hurtigst behandling. I meddelelsen skal man gøre tydeligt opmærksom på, at man ønsker at udnytte fortrydelsesretten.
Man kan IKKE fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give INKPARTNER tydelig meddelelse om dette (f.eks. ved at oprette en retursag).
Fortrydelsesretten gælder som standard kun for privatkunder, der handler via webshoppen. Fortrydelsesretten gælder derfor som udgangspunkt, ikke for kunder der handler i de fysiske butikker eller for erhvervskunder, medmindre andet skriftligt aftalt forud for købet.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis der er købt flere varer i webshoppen, har man mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk: Fragtomkostningerne tilbagebetales ikke, hvis man kun fortryder en del af købet.
Der ydes ingen fortrydelsesret på følgende varer og aftaler:
• Levering af varer, som er fremstillet efter kundespecifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg, vil der som udgangspunkt ikke være fortrydelsesret på. Kontakt venligst kundeservice for specifik information omkring dit køb.
• Hvis der på forhånd aftales, at en special vare bliver skaffet hjem uden fortrydelsesret.
# Tilbagebetaling af købsbeløbet ved fortrydelse:
Hvis et køb fortrydes, refunderer INKPARTNER det fulde beløb, herunder også de oprindelige leveringsomkostninger, dog ikke returfragt. I tilfælde af en værdiforringelse, som kunden hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
INKPARTNER refunderer IKKE de eventuelle ekstra omkostninger der måtte være, når en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering som INKPARTNER tilbyder, er blevet valgt ved ordreafgivelse. Ligeledes vil værdien for evt. bestilte returlabels blive fratrukket tilbagebetalingen (krediteringen).
Tilbagebetalingen sker så vidt muligt senest 14 dage fra den dato INKPARTNER har modtaget varen retur, således der er tid til at behandle retursagen og kontrollere varen(e).
INKPARTNER gennemfører normalt en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel (og samme betalingskort), som der er benyttet ved den oprindelige ordre/transaktion. Ved delvis fortrydelse af en ordre, hvor kun enkelte varer returneres, har kunden ikke krav på at få leveringsomkostningerne refunderet.
# Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når man handler som privat forbruger på webshoppen har man 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at man enten kan få varen repareret, ombyttet, handlet ophævet (pengene tilbage) eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen IKKE er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres indenfor ”rimelig tid” efter, at manglen ved varen er opdaget. Hvis man reklamerer inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen normalt anses for at være rettidig, såfremt det er indenfor reklamationsperioden.
Er reklamationen berettiget, vil INKPARTNER som udgangspunkt fremsende en returlabel, men dette aftales forud for godkendelsen af retursagen. Alternativt kan man selv sørge for forsendelse, men husk at få en kvittering for afsendelse, så de rimelige fragtomkostninger kan tilbagebetales, dette kræver dog godkendelse forud af INKPARTNER.
Kontakt gerne kundeservice på forhånd ved evt. problemer med at få produktet til at fungere. Nogle gange kan det afhjælpes hurtigt, hvis det er opstået pga. af forkert brug eller hvis der er behov for reset.
# Returnering ved fortrydelse eller reklamation.
Såfremt man ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til webshoppens adresse i Sønderborg (angivet øverst i dokumentet). For at lette processen bedes der oprettet en sag i retursystemet, da der herefter fremsendes et retursags nummer pr. e-mail, som påføres returpakken, når retursagen er godkendt.
Der vil generelt blive afsendt information via e-mail, når retursagen godkendes, annulleres eller afsluttes. Herudover vil retursagen kunne følges via webshoppen, ved at logge ind med ordrenummer og e-mailadresse.
Ved returnering, skal man sende ordren retur til INKPARTNER uden unødig orsinkelse, og senest 14 dage efter, at INKPARTNER er blevet meddelt om fortrydelsen af købet. Kunden skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, kunden bærer risikoen for varen indtil leveringen er modtaget hos INKPARTNER.
Returpakken bør altid påføres gyldigt retursagsnummer ved returnering for hurtig behandling, med mindre returlabel er købt hos INKPARTNER, da det så påføres automatisk. I så fald skal der ikke medsendes en kopi af faktura eller ordreregistrering.
INKPARTNER modtager IKKE pakker uden omdeling, dvs. returforsendelser sendt til pakkeboks/udleveringssted, og ej heller forsendelser der lægges (som f.eks. DAO) uden direkte person-til-person aflevering.
# Varens stand, når den sendes retur
Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.
Med andre ord – Det er muligt at prøve varen på samme måde, som hvis den blev prøvet i en fysisk butik, men den må ikke tages i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter INKPARTNER den som brugt, hvilket betyder at kunden ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Emballagen anses som værende en væsentlig del af produktets værdi, og varen skal derfor altid sendes retur i original emballage. Såfremt dette ikke kan opfyldes, forbeholder INKPARTNER sig retten til at nægte retur eller at fratrække en del af returbeløbet pga. værdiforringelse, dog altid med information herom inden. Det er naturligvis OK at åbne varer i svejsede blisterpakninger for at kunne prøve varen, men vær gerne skånsom.
Varen/varerne skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, da kunden selv hæfter for skadede returvarer, grundet dårlig emballering.
Når retursystemet benyttes, modtager kunden information via e-mail, når en reklamation/retursag godkendes, annulleres eller afsluttes. Herudover vil retursagen kunne følges via webshoppen, ved at logge ind med ordre nummer og e-mailadresse.
Såfremt kunden sender et produkt til INKPARTNER, som viser sig ikke at være behæftet med en mangel, men alene ikke fungerer på grund af en brugerfejl, forbeholder INKPARTNER sig retten til at opkræve et undersøgelsesgebyr til dækning af udgifter i forbindelse med tests og forsendelsesomkostninger.
# Konkurrence betingelser
Ved deltagelse i en konkurrence, der arrangeres af INKPARTNER, skal man være fyldt 18 år og det er kun tilladt at deltage en gang pr. person pr. konkurrence. Forsøg på snyd vil betyde udelukkelse fra konkurrencen.
INKPARTNER kontakter konkurrencevindere direkte på e-mail, telefon eller via besked på de sociale medier, alt efter hvilken platform konkurrencen har været ført på. Vinderen har 3 uger til at svare og acceptere præmien. Ved manglende svar på henvendelse indenfor 3 uger forbliver præmien INKPARTNER's ejendom.
Sådan deltager man:
• Kun personer bosat i Danmark kan deltage i konkurrencen.
• Ansatte hos INKPARTNER samt disses ægtefæller/kærester/børn må ikke deltage i konkurrencer.
• Ved mistanke om snyd har INKPARTNER ret til at tjekke op på og udelukke deltagere.
Udtrækning af vindere og præmier:
• Der trækkes lod imellem alle besvarelser i konkurrencen.
• Alle vindere kontaktes direkte via e-mail eller den platform som konkurrencen har været ført på.
• Kan INKPARTNER ikke få kontakt til vinderen i løbet af 3 uger forbliver præmien INKPARTNER's ejendom.
• Ved at deltage i kampagnen accepterer man samtidig at INKPARTNER må offentliggøre navn og by på vinderen/vinderne på de medier som INKPARTNER anvender.
• Vinderne modtager deres præmie umiddelbart efter at de har fået at vide, at de har vundet.
• Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.
• INKPARTNER påtager sig ansvar i forhold til almindelig købelov.
Brug af persondata og samtykke:
• Ved deltagelse i konkurrencen gives samtidig samtykke til registrering af navn og øvrige nødvendige kontaktoplysninger.
• De oplysninger, som afgives i forbindelse med kampagnen, vil kun blive brugt i denne sammenhæng.
• Data kan ikke bruges af tredjepart.
• INKPARTNER er forpligtet til beskyttelse af deltagernes privatliv jf. reglerne i persondatapolitikken.
• Ved deltagelse og tilmelding i forbindelse med konkurrencer giver brugeren normalt samtykke til, at INKPARTNER må kontakte den tilmeldte via e-mail, i form af nyhedsbrev eller lignende marketingsaktiviteter, som naturligvis altid kan fravælges efterfølgende igen.
# Klager
Hvis en forbruger vil klage over et køb, skal man kontakte salg@inkpartner.dk, chat eller telefon +45 71 96 14 40. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan man sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes hus.